Abstract
Naturfagene i grundskolens overbygning har fået et fælles fokus i form af den fællesfaglige prøve med tilhørende fællesfaglige undervisningsforløb og fokusområder.
Vi præsenterer her eksempler på samarbejder mellem skoler og virksomheder hvor vi kaster lys over hvordan skole-virksomhedssamarbejde tilføjer autenticitet til fællesfaglighed i naturfagsundervisning, og hvilke muligheder det skaber for læreres udvikling af fællesfaglig naturfagsundervisning. Eksemplerne illustrerer at skole-virksomhedssamarbejde kan udvikle fællesfaglig naturfagsundervisning ved at tilføje autentiske kontekstuelle aspekter, men også skabe autentiske møder med teknisk eller
naturfagligt uddannede medarbejdere.
Vi præsenterer her eksempler på samarbejder mellem skoler og virksomheder hvor vi kaster lys over hvordan skole-virksomhedssamarbejde tilføjer autenticitet til fællesfaglighed i naturfagsundervisning, og hvilke muligheder det skaber for læreres udvikling af fællesfaglig naturfagsundervisning. Eksemplerne illustrerer at skole-virksomhedssamarbejde kan udvikle fællesfaglig naturfagsundervisning ved at tilføje autentiske kontekstuelle aspekter, men også skabe autentiske møder med teknisk eller
naturfagligt uddannede medarbejdere.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | MONA |
Udgave nummer | 4 |
Sider (fra-til) | 82-92 |
Antal sider | 11 |
ISSN | 1604-8628 |
Status | Udgivet - 2018 |
Emneord
- Uddannelse, professioner og erhverv
- fællesfaglig naturfagsundervisning
- grundskole
- skole-virksomhedssamarbejde