Skoleledelse tæt på - langt fra

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Abstract

Denne artikel argumenterer for, at den udbredte tilgang til ledelse tæt på lærernes læring i bedste fald er spild af ledelseskraft og i værste fald står i vejen for en egentlig ledelse i forhold til lærernes undervisning og læring. For at kunne forfølge dette spor må vi holde fast i to spørgsmål: Hvad vil det overhovedet sige at lede tæt på opgaveløsningen? Og hvordan bliver denne ledelse til gavn for lærernes læring?
OriginalsprogDansk
Artikelnummer1
TidsskriftLiv I Skolen
Vol/bind24
Udgave nummer2
Sider (fra-til)6-11
Antal sider6
ISSN1398-2613
StatusUdgivet - jun. 2022

Emneord

  • Skoler, fag og institutioner
  • observation
  • Læring, pædagogik og undervisning
  • læringsledelse
  • pædagogisk ledelse
  • Ledelse, organisationsudvikling og innovation
  • Skoleledelse
  • faglig ledelse

Citationsformater