Abstract
Denne artikel argumenterer for, at den udbredte tilgang til ledelse tæt på lærernes læring i bedste fald er spild af ledelseskraft og i værste fald står i vejen for en egentlig ledelse i forhold til lærernes undervisning og læring. For at kunne forfølge dette spor må vi holde fast i to spørgsmål: Hvad vil det overhovedet sige at lede tæt på opgaveløsningen? Og hvordan bliver denne ledelse til gavn for lærernes læring?
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Artikelnummer | 1 |
Tidsskrift | Liv I Skolen |
Vol/bind | 24 |
Udgave nummer | 2 |
Sider (fra-til) | 6-11 |
Antal sider | 6 |
ISSN | 1398-2613 |
Status | Udgivet - jun. 2022 |
Emneord
- Skoler, fag og institutioner
- observation
- Læring, pædagogik og undervisning
- læringsledelse
- pædagogisk ledelse
- Ledelse, organisationsudvikling og innovation
- Skoleledelse
- faglig ledelse