Skoleleder - hvem er du?

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Abstract

Der findes ikke en teori om ledelse, som kan give en entydig opskrift på, hvad god ledelse er. Ledelse er endda af flere betegnet som et ”slippery phenomenon”, der ikke er sådan at indfange og sætte på formel. Så hvad skal vi i disse tider henvise til, når vi er på jagt efter et fundament for det personlige lederskab i skolen? I det følgende beskrives to forhold, som er med til at gøre ledelsesopgaven i skolen kompleks, og et eksempel fra den virkelige verden præsenteres som illustration af pointerne. Endelig gives nogle forskningsinformerede bud på, hvad man kan bygge sit personlige lederskab på.
OriginalsprogDansk
TidsskriftLedelse i Morgen
Vol/bind23
Udgave nummer4
Sider (fra-til)6-9
Antal sider4
ISSN2446-1717
StatusUdgivet - jan. 2020

Emneord

  • Ledelse, organisationsudvikling og innovation

Citationsformater