Abstract
Medier er ikke blot en tilføjelse til vores eksisterende (boglige) læringsformer, men et nyt vilkår i alle aspekter af læring. Integrationen af medier i skolerne er derfor ikke et tema, der kan vælges til og fra efter forgodtbefindende. Det er et vilkår i
dagens skole, og det er på tide at stille nogle grundlæggende spørgsmål til, hvad vi forstår ved undervisning, ved læring og ved de lærer- og elevroller, som pt. ikke er tilpasset det samfund, der befinder sig uden for skolens vinduer anno 2011.
dagens skole, og det er på tide at stille nogle grundlæggende spørgsmål til, hvad vi forstår ved undervisning, ved læring og ved de lærer- og elevroller, som pt. ikke er tilpasset det samfund, der befinder sig uden for skolens vinduer anno 2011.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Unge Pædagoger |
Udgave nummer | 3 |
Sider (fra-til) | 84-87 |
Antal sider | 4 |
ISSN | 0106-5386 |
Status | Udgivet - okt. 2011 |
Emneord
- pædagogik
- didaktik
- folkeskolen