Skolens praktiske fag som vindue til erhvervsuddannelserne: praksisfaglighed i skole og erhvervsuddannelse

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

Vi har undersøgt, hvordan lærerne i de praktiske fag i skolen og lærerne på erhvervsuddannelserne udfører praksisfaglighed. Undersøgelsen diskuterer, hvilke forståelser og målsætninger lærerne arbejder ud fra, og hvordan rum og materialiteter spiller ind på undervisningen i de praktiske fag. Afslutningsvist kommer vi med forslag til, hvordan lærerne i skolens praktiske fag kan undervise med et praksisfagligt fagsyn, som giver eleverne konkrete erfaringer og et bredere udsyn til videre uddannelse og virke.
OriginalsprogDansk
TidsskriftUnge Paedagoger
Udgave nummer3
Sider (fra-til)28-36
Antal sider8
ISSN0106-5386
StatusUdgivet - nov. 2020

Emneord

  • Børn og unge

Citationsformater