Abstract
Dette kapitel sætter udgivelsens undersøgelsesperspektiver. Bogen er først og fremmest optaget af de bagvedliggende spørgsmål i den praksis, der kan udfolde sig som team og læringsfællesskaber. Centralt i udgivelsens afsæt er en antagelse om, at skoleorganisationen har behov for at finde hensigtsmæssige måder på at håndtere samarbejdet om opgaveløsningen og læringen, og at både teamfiguren og professionelle læringsfællesskaber må iagttages i netop dén sammenhæng. Med dette afsæt belyses de kollegiale organiseringer i team, læringsfælleskaber mv. i et organisatorisk perspektiv og dermed også som et vigtigt anliggende for ledelse i skolen.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Team, læringsfællesskaber og ledelse i skolen |
Redaktører | Frode Boye Andersen |
Antal sider | 10 |
Udgivelsessted | Aarhus |
Forlag | Klim |
Publikationsdato | 2019 |
Udgave | 1 |
Sider | 11-20 |
ISBN (Trykt) | 9788772042381 |
Status | Udgivet - 2019 |
Emneord
- folkeskolen
- for skoleledere
- ledelse
- lærerteam
- læringsfællesskaber
- pædagogisk ledelse
- skoleledelse
- teamorganisering
- teamsamarbejde