Skolens team og læringsfællesskaber

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

Dette kapitel sætter udgivelsens undersøgelsesperspektiver. Bogen er først og fremmest optaget af de bagvedliggende spørgsmål i den praksis, der kan udfolde sig som team og læringsfællesskaber. Centralt i udgivelsens afsæt er en antagelse om, at skoleorganisationen har behov for at finde hensigtsmæssige måder på at håndtere samarbejdet om opgaveløsningen og læringen, og at både teamfiguren og professionelle læringsfællesskaber må iagttages i netop dén sammenhæng. Med dette afsæt belyses de kollegiale organiseringer i team, læringsfælleskaber mv. i et organisatorisk perspektiv og dermed også som et vigtigt anliggende for ledelse i skolen.
OriginalsprogDansk
TitelTeam, læringsfællesskaber og ledelse i skolen
RedaktørerFrode Boye Andersen
Antal sider10
UdgivelsesstedAarhus
ForlagKlim
Publikationsdato2019
Udgave1
Sider11-20
ISBN (Trykt)9788772042381
StatusUdgivet - 2019

Emneord

  • folkeskolen
  • for skoleledere
  • ledelse
  • lærerteam
  • læringsfællesskaber
  • pædagogisk ledelse
  • skoleledelse
  • teamorganisering
  • teamsamarbejde

Citationsformater