Abstract
Den danske folkeskole spænder fra store distriktsskoler med flere ledelseslag på flere matrikler til mere traditionelle folkeskoler på én matrikel med én skoleledelse. En ny
undersøgelse viser, at ledelsen på en traditionel skole ikke er så specialiseret, og at opgaverne har ad hoc karakter. På en distriktsskole er mulighederne for specialisering langt bedre, men der bliver også stillet krav til distriktsskolelederens evne til organisatorisk ledelse. Dermed øges behovet om ledelsesmæssig koordinering og organisering på en
distriktsskole.
undersøgelse viser, at ledelsen på en traditionel skole ikke er så specialiseret, og at opgaverne har ad hoc karakter. På en distriktsskole er mulighederne for specialisering langt bedre, men der bliver også stillet krav til distriktsskolelederens evne til organisatorisk ledelse. Dermed øges behovet om ledelsesmæssig koordinering og organisering på en
distriktsskole.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Plenum |
Vol/bind | 25 |
Udgave nummer | 1 |
Sider (fra-til) | 34-35 |
Antal sider | 2 |
ISSN | 2245-0327 |
Status | Udgivet - 10 feb. 2022 |