Skoleudvikling går gennem læringsfællesskabet - og der er ingen smutveje

Ole Christensen, Lonnie Sørensen

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

    Abstract

    Mange skoleudviklingsprojekter er udformet som koncepter og ofte drevet af eksterne konsulenter, der er hyret ind til på kort tid at skulle forandre og udvikle skolen som organisation. Vi ønsker at gøre op med den forestilling om lærernes professionsudøvelse og i stedet sætte fokus på en praksisnær tilgang til skoleudvikling, hvor lærere også betragtes som professionsudviklere.
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftFolkeskolen
    Antal sider2
    ISSN0015-5837
    StatusUdgivet - 14 jan. 2020

    Emneord

    • Læring, pædagogik og undervisning
    • Uddannelse, professioner og erhverv
    • Ledelse, organisationsudvikling og innovation
    • Medier, kommunikation og sprog

    Citationsformater