Abstract
Kapitlet tager fat i to af de væsentligste forhold, der kendetegner en god sygeplejefaglig opgave: argumentation og struktur. De illustreres gennem et eksempel på en type opgave, som studerende typisk vil møde i starten af uddannelsen. Kapitlet afsluttes med Stephen Toulmins argumentationsmodels oprindelse i den formale logik i dialektik og retorik samt en diskussion af, hvad det vil sige at argumentere redeligt. I tilslutning til kapitlet gives et eksempel på argumentationen i en større opgave, et bachelorprojekt, som markerer afslutningen på uddannelsen. Projektet illustrerer både de enkeltstående argumenter i projektet og projektet set som ét overordnet argument.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Fag : Grundbog i sygepleje |
Redaktører | Kirsten Frederiksen, Birte Glinsvad |
Antal sider | 14 |
Udgivelsessted | Kbh. |
Forlag | Munksgaard |
Publikationsdato | 2014 |
Udgave | 1. udgave |
Sider | 297-310 |
Artikelnummer | 14 |
ISBN (Trykt) | 978-87-628-1171-3 |
Status | Udgivet - 2014 |
Emneord
- sygeplejerskeuddannelsen
- argumentation
- skriftlige opgaver