Skriftlighed i idrætsundervisningen: Fra tavs viden til eksplicit viden

Mette Rose Eriksen, Lene Storgaard Brok, Frants Mathiesen

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

Antologien ser på, hvordan arbejdet med skriftlighed kan bidrage til, at studerende på bl.a. pædagog-, lærer- og sygeplejersekuddannelser lever op til akademiske standarder og samtidig orienterer sig mere præcist mod de professioner, de skal virke i. Mette Rose Eriksens kapitel "Skriftlighed i idrætsundervisningen - fra tavs viden til eksplicit viden" omhandler de muligheder, der ligger i at arbejde med i-talesættelse og skriftlighed i et fag, som ikke traditionelt benytter sig af dette i fagets praksis, men som dermed kan skabe bro mellem den tavse personinterne kropslige erfarede viden og en eksplicit viden.
OriginalsprogDansk
TitelSkriftlighed : Et læringsredskab i professionsuddannelser
Antal sider18
Vol/bind1
ForlagSamfundslitteratur
Publikationsdato2005
Udgave1. udgave
Sider185-202
ISBN (Trykt)87-593-1143-6
StatusUdgivet - 2005

Citationsformater