Skriftsprogets rolle i den tidlige fremmedsprogsundervisning

Publikation: AndetIndlæg i netbaserede medier

Abstract

Skriftsprogets rolle i den tidlige fremmedsprogsundervisning er temaet for dette kapitel. I kapitlet afgrænses begrebet ‘skriftsprog’ til betydningen ‘ordlæsnings- og stavefærdighed’. Forskelle i børnenes kendskab til deres eget skriftsprog og karakteristika ved det nye skriftsprog, som børnene skal tilegne sig, skaber forskellige grundvilkår for den tidlige sprogstart i engelsk, tysk og fransk. Kapitlet beskriver disse forskelle og reflekterer over forskellenes betydning for den tidlige fremmedsprogsundervisning.
OriginalsprogDansk
Publikationsdato2018
UdgiverKøbenhavns Universitet & Københavns Professionshøjskole: Konsortiet for Sprog og Fagdidaktik i folkeskolen.
StatusUdgivet - 2018

Emneord

  • didaktik

Citationsformater

Engmose, S. F. (2018). Skriftsprogets rolle i den tidlige fremmedsprogsundervisning. Københavns Universitet & Københavns Professionshøjskole: Konsortiet for Sprog og Fagdidaktik i folkeskolen.