Abstract
Det er en stor opgave at være ansvarlig for elevernes læse-og skriveudvikling i indskolingen. Når der starter nye elever i skolen forventer de og deres forældre først og fremmest, at de lærer at læse og skrive. For en del elever i indskolingen præsenterer skolen og dansklæreren dem for passende ud-fordringer, som optimalt peger ind i deres zone for nærme-ste udvikling. Nogle elever kan læse og skrive i forvejen, og her må læreren være ekstra opmærksom på at tilpasse sin undervisning, så denne elevgruppe også oplever passende udfordringer. Endelig er der en elevgruppe, som oplever læsning og skrivning som meget svært, krævende og måske endda meningsløst. Denne elevgruppe skal læreren også kunne målrette undervisningen til. Denne målretning og til-pasning af undervisningen kræver, at læreren kan undervis-ningsdifferentiere.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Læsning og skrivning i indskolingen-en differentieret praksis |
Redaktører | vibeke Boelt, Inger Maibom |
Antal sider | 14 |
Vol/bind | 1 |
Udgivelsessted | KVaN |
Forlag | KvaN |
Publikationsdato | 21 apr. 2021 |
Udgave | 1 |
Sider | 9-23 |
Artikelnummer | 1 |
Kapitel | 1 |
ISBN (Trykt) | 978-87-93820-17-3 |
Status | Udgivet - 21 apr. 2021 |
Emneord
- Skoler, fag og institutioner
- Læsning, skrivning, indskoling