Skriv sammen

Anne Boie Johannesson

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

    Abstract

    Der er store læringsmæssige fordele ved at sætte elever til at udarbejde skriftlige produkter i grupper frem for individuelt. Eleverne lærer langt mere på den måde, fordi det at formulere fagligt indhold på skrift i fællesskab, kræver mundtlige diskussioner og fælles meningsopbygning. Netop de mundtlige diskussioner er med til, at eleverne lærer stoffet på en dybere måde, end når de blot reproducerer fra bøger og vejledninger. Det er nemlig nødvendigt, at de kan det så godt, at de kan snakke sammen om det. Det er aktiv anvendelse frem for passiv viden.
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftLMFK-bladet
    Vol/bind2015
    Udgave nummer3
    Sider (fra-til)34-38
    Antal sider3
    ISSN0906-0855
    StatusUdgivet - 2015

    Emneord

    • samarbejde

    Citationsformater