Abstract

Formålet med LULAB-projektet om skrivelaboratorier på læreruddannelsen er at
styrke de lærerstuderendes skriftlighed inden for personlig, professionel og akademisk skrivning. Man bliver bedre til at skrive ved at skrive. Derfor er vi optaget af at øve og eksperimentere med skrivning og inddragelse af de studerende i feedbackformer i forskellige læreruddannelsesdidaktiske kontekster både i den konkrete modulundervisning og i forhold til fx modulopgaver, kompetencemålsprøver og bachelorprojekter.
En væsentlig intention er at fremme de studerendes refleksive, fortællende
og akademiske skrivning med interesse for udvikling af deres skrivelyst og -mod og positive skriveridentitet.
OriginalsprogDansk
TitelLæreruddannelsen i VIA – udviklingslaboratorium for god undervisning og uddannelse
RedaktørerBirgitte Lund Nielsen
Antal sider10
ForlagVIA University College
Publikationsdatomaj 2020
Sider38-47
ISBN (Elektronisk)978-87-971733-2-9
StatusUdgivet - maj 2020

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Uddannelse, professioner og erhverv

Citationsformater