Abstract
Formålet med LULAB-projektet om skrivelaboratorier på læreruddannelsen er at
styrke de lærerstuderendes skriftlighed inden for personlig, professionel og akademisk skrivning. Man bliver bedre til at skrive ved at skrive. Derfor er vi optaget af at øve og eksperimentere med skrivning og inddragelse af de studerende i feedbackformer i forskellige læreruddannelsesdidaktiske kontekster både i den konkrete modulundervisning og i forhold til fx modulopgaver, kompetencemålsprøver og bachelorprojekter.
En væsentlig intention er at fremme de studerendes refleksive, fortællende
og akademiske skrivning med interesse for udvikling af deres skrivelyst og -mod og positive skriveridentitet.
styrke de lærerstuderendes skriftlighed inden for personlig, professionel og akademisk skrivning. Man bliver bedre til at skrive ved at skrive. Derfor er vi optaget af at øve og eksperimentere med skrivning og inddragelse af de studerende i feedbackformer i forskellige læreruddannelsesdidaktiske kontekster både i den konkrete modulundervisning og i forhold til fx modulopgaver, kompetencemålsprøver og bachelorprojekter.
En væsentlig intention er at fremme de studerendes refleksive, fortællende
og akademiske skrivning med interesse for udvikling af deres skrivelyst og -mod og positive skriveridentitet.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Læreruddannelsen i VIA – udviklingslaboratorium for god undervisning og uddannelse |
Redaktører | Birgitte Lund Nielsen |
Antal sider | 10 |
Forlag | VIA University College |
Publikationsdato | maj 2020 |
Sider | 38-47 |
ISBN (Elektronisk) | 978-87-971733-2-9 |
Status | Udgivet - maj 2020 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Uddannelse, professioner og erhverv