Skrivelyst: Grib argumenterne og værktøjskassen

Kirsten Friis, Sigrid Madsbjerg

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiFormidling

Abstract

I dette kapitel argumenteres for en inkluderende skriftsprogspædagogik, hvor argumenterne kan støtte i teamsamarbejdet, til pædagogisk rådsmøder og til forældremøder Flere forskningsbaserede argumenter findes i bogens andre kapitler og i de øvrige skrivelyst-bøger. Desuden vil vi her i kapitlet præsentere en skrivelyst-værktøjskasse, som kan give et overblik over forskellige værktøjer, der kan tages i brug for at udvikle den inkluderende skriftsprogspraksis med fokus på skrivelyst tilpasset den enkelte elev, klasse og skole – i alle fag og på tværs af fag. Herefter præsenteres bogens enkelte kapitler, så læseren kan give sig i kast med de kapitler, der lokker allermest.
OriginalsprogDansk
TitelSkrivelyst i fagene
RedaktørerKirsten Friis, Sigrid Madsbjerg
Antal sider21
ForlagDansk Psykologisk Forlag
Publikationsdato9 sep. 2013
Sider9-39
ISBN (Trykt)978-87-7706-821-8
StatusUdgivet - 9 sep. 2013
NavnSkrivelyst

Emneord

  • danskundervisning

Citationsformater