Skrivelyst og læring

Kirsten Friis (Redaktør), Sigrid Madsbjerg (Redaktør)

    Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerBogForskningpeer review

    Abstract

    Denne bog sætter fokus på skrivelyst og læring. Skrivning er kompleks, krævende og givende for såvel voksne som børn, men er også en nødvendig social, kommunikativ og kognitiv kompetence, som må have en central placering i undervisningen.

    Bogen indeholder eksempler fra praksis og giver forskningens bud på, hvad skrivelyst er, og hvordan man kan fremelske og fastholde skrivelyst i grundskolen både i dansk og i skolens øvrige fag. Læseren kan lade sig inspirere af hver artikels unikke perspektiv på skrivelyst og læring, men også af artiklernes form og udtryk.

    Skrivelyst og læring henvender sig til lærerstuderende, lærere, læsevejledere, læsekonsulenter og alle andre, der beskæftiger sig med eller er optaget af børns læsning og skrivning samt skrivelystens betydning for børns læring.
    OriginalsprogDansk
    ForlagDansk Psykologisk Forlag
    Antal sider208
    ISBN (Trykt)978-87-7706-716-7
    StatusUdgivet - 2011
    NavnSkrivelyst

    Emneord

    • læring

    Citationsformater