Skrivepraksis i 8. klasse

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Abstract

Artiklen beskriver og diskuterer skrivepraksisi danskundervisningen i en 8. klasse og bygger på et forsknings- og udviklingsprojekt medfokus på forholdet mellem lærerens skrivedidaktiske overvejelser og udvikling af elevernesskrivekompetencer. Et centralt fund i forskningsprojektet er, at der er uoverensstemmelsemellem lærerens skrivedidaktik og elevernesdiffuse genreforståelse og usikre skrivestrategier. For at eleverne kan udvikle sig til at blivekompetente skrivere, har de brug for at kendetil forskellige skrivestrategier. Det indebærer enhøj grad af støtte, modellering og differentiering fra lærerens side.
OriginalsprogDansk
Artikelnummer24
TidsskriftViden om Literacy
Udgave nummer24
Sider (fra-til)112-118
Antal sider7
ISSN2245-2761
StatusUdgivet - 24 sep. 2018

Emneord

  • danskundervisning

Citationsformater