Abstract
Artiklen beskriver og diskuterer skrivepraksisi danskundervisningen i en 8. klasse og bygger på et forsknings- og udviklingsprojekt medfokus på forholdet mellem lærerens skrivedidaktiske overvejelser og udvikling af elevernesskrivekompetencer. Et centralt fund i forskningsprojektet er, at der er uoverensstemmelsemellem lærerens skrivedidaktik og elevernesdiffuse genreforståelse og usikre skrivestrategier. For at eleverne kan udvikle sig til at blivekompetente skrivere, har de brug for at kendetil forskellige skrivestrategier. Det indebærer enhøj grad af støtte, modellering og differentiering fra lærerens side.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Artikelnummer | 24 |
Tidsskrift | Viden om Literacy |
Udgave nummer | 24 |
Sider (fra-til) | 112-118 |
Antal sider | 7 |
ISSN | 2245-2761 |
Status | Udgivet - 24 sep. 2018 |
Emneord
- danskundervisning