Abstract
Bogen har fokus på de særlige kompetencer, der handler om at opspore, støtte og udvikle børn med særlige behov. Kodeordene er omsorg, læring og udvikling for unge og voksne.
Sigtet med bogen er at give en grundlæggende forståelse for det pædagogiske arbejde med mennesker med sociale problemer.
Afsættet er en introduktion af socialpædagogikkens og det sociale arbejdes historiske rødder
Den introducerer til socialpædagogisk teori, metode og etik
· at introducere til fagets begrebsapparat
· at udfolde fagområdets mangfoldighed
· at udgøre et solidt fagligt udgangspunkt for videre studier.
Bogen henvender sig til pædagogstuderende, som har valgt at specialisere sig i arbejdet med mennesker med sociale problemer. .
Sigtet med bogen er at give en grundlæggende forståelse for det pædagogiske arbejde med mennesker med sociale problemer.
Afsættet er en introduktion af socialpædagogikkens og det sociale arbejdes historiske rødder
Den introducerer til socialpædagogisk teori, metode og etik
· at introducere til fagets begrebsapparat
· at udfolde fagområdets mangfoldighed
· at udgøre et solidt fagligt udgangspunkt for videre studier.
Bogen henvender sig til pædagogstuderende, som har valgt at specialisere sig i arbejdet med mennesker med sociale problemer. .
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | København |
---|---|
Forlag | Akademisk Forlag |
Antal sider | 256 |
ISBN (Trykt) | 978-87-113-7489-4 |
Status | Udgivet - 27 mar. 2015 |
Emneord
- pædagogik