Abstract
Social retfærdighed og uretfærdighed er centrale samfundsanliggender, men hvad bliver social (u)retfærdighed til i et pædagogisk lys? Har den pædagogiske praksis blinde vinkler, der upåagtet (re)producerer social uretfærdighed? Kan pædagogikken overhovedet skabe retfærdighed på de eksisterende politiske og samfundsmæssige vilkår?
Temanummeret belyser pædagogikkens (u)retfærdighed gennem et kalejdoskop af perspektiver såsom modstandsskoler, dekolonisering, kinæstetik, uvildighed, byplanlægning og havebrugssamfund.
Temanummeret belyser pædagogikkens (u)retfærdighed gennem et kalejdoskop af perspektiver såsom modstandsskoler, dekolonisering, kinæstetik, uvildighed, byplanlægning og havebrugssamfund.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Dansk pædagogisk Tidsskrift |
Udgave nummer | 4 |
Sider (fra-til) | 5-10 |
Antal sider | 6 |
ISSN | 0904-2393 |
Status | Udgivet - dec. 2021 |
Emneord
- Socialt arbejde og sociale forhold
- Retfærdighed
- pædagogisk praksis
- pædagogisk arbejde