Abstract
Systematiske indsatser rettet mod at udvikle sociale kompetencer vinder frem i en række af samfundets institutioner som fængsler, politi, daginstitutioner. Med afsæt i feltarbejde i daginstitutioner, som arbejder med den evidensbaserede metode 'De Utrolige År', sætter bidraget fokus på, hvordan en evidensbaseret indsats rettet mod at udvikle børn 'sociale og emotionelle kompetencer' tager form som en småbørnspædagogik med tilpasning som hovedanliggende. Endvidere diskuteres hvorledes evidens kan anskues som en black box, der lover en kausal effekt, men leder opmærksomheden uden om forskningsmetodik og -design og etik.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 9 dec. 2016 |
Status | Udgivet - 9 dec. 2016 |
Begivenhed | Børn, Unge og Institution, Pædagogisk Antropologi, DPU - Danmarks pædagogiske Universitet, Emdrup, Danmark Varighed: 9 dec. 2016 → 9 dec. 2016 |
Seminar
Seminar | Børn, Unge og Institution, Pædagogisk Antropologi, DPU |
---|---|
Lokation | Danmarks pædagogiske Universitet |
Land/Område | Danmark |
By | Emdrup |
Periode | 09/12/16 → 09/12/16 |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- daginstitutionspædagogik
- evidens
- sociale kompetencer
- Undersøgelsesdesign, teori og metode
- evidens
- Skoler, fag og institutioner
- daginstitutioner