Sociale medier i dansk

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiUndervisning

Abstract

Kapitlet handler om didaktiske design i dansk, der medtænker sociale medier, i særdeleshed sociale netværkssider. Der argumenteres for en deltagelsesdidaktik, der udspiller sig mellem elevernes entreprenørielle kompetencer og deres tekstkompetencer. Sociale netværkssider har netop potentiale til at stilladsere deltagelse, og læreren kan med fordel udnytte det momentum, vi har lige nu, hvor ca. 3 millioner danskere er på Facebook flere gange om dagen
OriginalsprogDansk
TitelDidaktisk design i dansk : Digital planlægning og praksis
RedaktørerJørgen Asmussen
Antal sider15
ForlagHans Reitzels Forlag
Publikationsdato2014
Sider119-133
ISBN (Trykt)978-87-412-5760-0
StatusUdgivet - 2014

Emneord

  • sociale medier
  • digital kommunikation
  • innovation og entreprenørskab
  • didaktik
  • kompetencer

Citationsformater