Abstract
Kapitlet handler om didaktiske design i dansk, der medtænker sociale medier, i særdeleshed sociale netværkssider. Der argumenteres for en deltagelsesdidaktik, der udspiller sig mellem elevernes entreprenørielle kompetencer og deres tekstkompetencer. Sociale netværkssider har netop potentiale til at stilladsere deltagelse, og læreren kan med fordel udnytte det momentum, vi har lige nu, hvor ca. 3 millioner danskere er på Facebook flere gange om dagen
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Didaktisk design i dansk : Digital planlægning og praksis |
Redaktører | Jørgen Asmussen |
Antal sider | 15 |
Forlag | Hans Reitzels Forlag |
Publikationsdato | 2014 |
Sider | 119-133 |
ISBN (Trykt) | 978-87-412-5760-0 |
Status | Udgivet - 2014 |
Emneord
- digital kommunikation
- sociale medier
- didaktik
- didaktisk design
- kompetencer
- innovation og entreprenørskab