Sociale Medier i dansk: i og uden for klasserummet

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Abstract

Hvordan skal man som lærer gribe de stadigt mere udbredte sociale medier an? Der er flere aspekter at tage fat på, da man for det første skal gøre sig klart, hvorfor det er relevant at beskæftige sig med disse medier, og herefter kommer så refleksionerne og didaktiseringen over, hvordan man kan inkorporere medierne fagligt forsvarligt i sin undervisning. Overordnet kan undervisningen dog siges at kunne inddrage de sociale medier på to måder; nemlig ved at undervise i dem og ved at undervise med dem. Og det er det, der undersøges i denne artikel.
OriginalsprogDansk
TidsskriftDansk Noter
Udgave nummer4
Sider (fra-til)14-17
Antal sider4
ISSN0107-1424
StatusUdgivet - 1 sep. 2012

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • digitale medier
  • sociale medier
  • Medier, kommunikation og sprog

Citationsformater