Projekter pr. år
Abstract
I dette kapitel fokuserer vi på de muligheder nye teknologier og sociale medier kan bibringe læring i professionsbacheloruddannelsernes kliniske praksis i såvel formelle som uformelle rammer. Selvom teknologier og medier spiller en væsentlig rolle er det primære fokus på læring, og de nye organiseringer og muligheder som teknologien kan give. Vi beskriver de seneste læringsteknologiske udviklinger, som meget kort vil blive indplaceret i en historisk og læringsmæssig kontekst, hvorefter vi udfolder begreberne web 2.0 og netværkslæring. Begrebet netværkslæring introducerer vi som en forståelse af læring, der i særlig grad kan understøtte en kvalitativt anderledes pædagogik og læringsforståelse i relation til brug af nye medier og teknologier. Dernæst fokuserer vi nærmere på bogens konkrete kontekst, nemlig professionsbacheloruddannelsernes kliniske perioder, hvor vi diskuterer og eksemplificerer, hvorledes nye teknologier og medier kan bringes i spil i de kliniske dele af uddannelserne. Her vil der særligt være fokus på forståelsen af studerende, kliniske vejledere, undervisere og andre aktører som netværkslærende og netværksfacilitatorer, samt de udfordringer som denne forståelse og praksis kan medføre
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Læring i og af klinisk praksis |
Redaktører | Stinne Glasdam, Steen Hundborg |
Antal sider | 21 |
Udgivelsessted | København |
Forlag | Nyt Nordisk Forlag Arnold Busck |
Publikationsdato | 6 dec. 2013 |
Sider | 195-216 |
ISBN (Trykt) | 978-87-17-04242-1 |
Status | Udgivet - 6 dec. 2013 |
Emneord
- professionsdidaktik
- web 2.0 læring
- professionsuddannelser
Projekter
- 1 Afsluttet