Abstract
Denne rapport indeholder et litteraturstudie og afdækker eksisterende dansk produceret forskning om socialpædagogiske idealers anvendelse i demenspraksis.
Rapporten er udarbejdet af forskningscenter for Anvendt Forskning i Pædagogik og Samfund i UCL regi.
Jeg har påtaget mig denne opgave med faglig nysgerrighed, fordi jeg har undret mig over, at socialpædagogisk forskning ikke spiller en større rolle i forhold til at bidrage med viden og erfaringer til kvalificering af den samfundsmæssige udfordring, som demenspraksis udgør.
I denne rapport præsenterer jeg resultaterne af en litteraturgennemgang af dansk produceret viden om demens, hvor socialpædagogiske perspektiver og tilgange spiller en aktiv rolle.
Rapporten er tænkt som et bidrag til eksisterende dokumenteret viden om anvendelse af socialpædagogiske ideer og tilgange i samarbejdet med borgere med demens i en dansk kontekst.
Rapporten er udarbejdet af forskningscenter for Anvendt Forskning i Pædagogik og Samfund i UCL regi.
Jeg har påtaget mig denne opgave med faglig nysgerrighed, fordi jeg har undret mig over, at socialpædagogisk forskning ikke spiller en større rolle i forhold til at bidrage med viden og erfaringer til kvalificering af den samfundsmæssige udfordring, som demenspraksis udgør.
I denne rapport præsenterer jeg resultaterne af en litteraturgennemgang af dansk produceret viden om demens, hvor socialpædagogiske perspektiver og tilgange spiller en aktiv rolle.
Rapporten er tænkt som et bidrag til eksisterende dokumenteret viden om anvendelse af socialpædagogiske ideer og tilgange i samarbejdet med borgere med demens i en dansk kontekst.
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | Odense |
---|---|
Forlag | UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole |
Antal sider | 36 |
ISBN (Trykt) | 978-87-93067-59-2 |
Status | Udgivet - jan. 2022 |