Abstract
Dette støttepapir kan ikke stå alene. Teksten er alene tænkt som en hjælp til gruppearbejdet eller den enkelte midt i skriveprocessen og kan ikke anvendes, hvis man ikke er godt hjemme i grundbøgernes behandling af de samme emner.
Det anbefales at følge undervisernes instrukser, anvisninger i grundteksterne etc.
Støttepapiret er ikke skrevet til en bestemt type opgave, men giver ideer til ’almindelige’ aspekter ved en opgave.
Nærværende teksts struktur følger den klassiske opbygning af en akademisk orienteret opgave, hvor man starter med introduktion af emne, hvorefter man via problemstillingen går til problemformulering. Derefter følger metode og teori samt analyse, diskussion og konklusion. Det er ikke sikkert, at en opgave bliver til på denne måde. Jeg selv starter gerne inde i midten, går tilbage til begyndelsen, for at fortsætte lidt med metodeafsnittet osv. Tekstbehandling hjælper til denne form for progression. Andre foretrækker at skrive fra en ende af og lade stoffet vokse frem i en lineær proces.
De sidste to kapitler i dette papir resumerer en opgaves opbygning samt begreberne metakommunikation og faglig argumentation.
I støttepapiret stilles i hvert afsnit en række spørgsmål. Når man har besvaret disse spørgsmål, har man som regel fundet frem til indholdet af det pågældende opgaveafsnit. Jo bedre man kan besvare spørgsmålene, jo nemmere bliver det at omsætte svarene til det ’fyld’, som opgavens delafsnit skal indeholde. For det
Det anbefales at følge undervisernes instrukser, anvisninger i grundteksterne etc.
Støttepapiret er ikke skrevet til en bestemt type opgave, men giver ideer til ’almindelige’ aspekter ved en opgave.
Nærværende teksts struktur følger den klassiske opbygning af en akademisk orienteret opgave, hvor man starter med introduktion af emne, hvorefter man via problemstillingen går til problemformulering. Derefter følger metode og teori samt analyse, diskussion og konklusion. Det er ikke sikkert, at en opgave bliver til på denne måde. Jeg selv starter gerne inde i midten, går tilbage til begyndelsen, for at fortsætte lidt med metodeafsnittet osv. Tekstbehandling hjælper til denne form for progression. Andre foretrækker at skrive fra en ende af og lade stoffet vokse frem i en lineær proces.
De sidste to kapitler i dette papir resumerer en opgaves opbygning samt begreberne metakommunikation og faglig argumentation.
I støttepapiret stilles i hvert afsnit en række spørgsmål. Når man har besvaret disse spørgsmål, har man som regel fundet frem til indholdet af det pågældende opgaveafsnit. Jo bedre man kan besvare spørgsmålene, jo nemmere bliver det at omsætte svarene til det ’fyld’, som opgavens delafsnit skal indeholde. For det
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 15 nov. 2015 |
Antal sider | 29 |
Status | Udgivet - 15 nov. 2015 |