Spændingsfeltet mellem elevers stemmer og læreres handlemuligheder

Rune Frederik Cordsen, Inger Lokjær Faurdal

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

I artiklen vil vi præsentere resultater fra et kvalitativt forskningsprojekt, der undersøger, hvordan et lærerteam i en 5. klasse på baggrund af elevernes perspektiver også kaldet elevernes stemmer, arbejder med at skabe tiltag i undervisningen, der kan understøtte elevernes behov og dermed skabe et mere motiverende og inkluderende læringsmiljø. Artiklen vil især være optaget af spændingsfeltet mellem de behov eleverne giver udtryk for og de tiltag som lærerne har mulighed for at handle på i undervisningen.
OriginalsprogDansk
TidsskriftPaedagogisk Psykologisk Tidsskrift
Vol/bind2017
Udgave nummer02
Sider (fra-til)17-29
Antal sider13
ISSN1903-0002
StatusUdgivet - apr. 2017

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning

Citationsformater