Spændingsfeltet mellem elevers stemmer og læreres handlemuligheder

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

    Abstract

    I artiklen vil vi præsentere resultater fra et kvalitativt forskningsprojekt, der undersøger, hvordan et lærerteam i en 5. klasse på baggrund af elevernes perspektiver også kaldet elevernes stemmer, arbejder med at skabe tiltag i undervisningen, der kan understøtte elevernes behov og dermed skabe et mere motiverende og inkluderende læringsmiljø. Artiklen vil især være optaget af spændingsfeltet mellem de behov eleverne giver udtryk for og de tiltag som lærerne har mulighed for at handle på i undervisningen.
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftPaedagogisk Psykologisk Tidsskrift
    Vol/bind2017
    Udgave nummer02
    Sider (fra-til)17-29
    Antal sider13
    ISSN1903-0002
    StatusUdgivet - apr. 2017

    Emneord

    • Læring, pædagogik og undervisning

    Citationsformater