Specialpædagogiske kompetencer i forhold til elever i komplicerede livs- og læringssituationer

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

Artiklen beskriver hvilke specialpædagogiske kompetencer, der kan medvirke til at fremme og udvikle inkluderende lærings- og trivsels fællesskaber på skoler. Denne artikel er den afsluttende redegørelse i forbindelse med et forløb i Silkeborg Kommune. Artiklen skal ses som en forlængelse af en tidligere offentliggjort artikel: Silkeborg Kommune – fra Mindset til inklusionspraksis. Når der arbejdes med udvikling af inkluderende læringsmiljøer, er forskellige specialpædagogiske kompetencer i spil. I artiklen peges på en række kompetencer og områder, som er afgørende for denne udvikling, og disse beskrives med udgangspunkt i undersøgelsens resultater.
OriginalsprogDansk
TidsskriftPædagogisk psykologisk tidsskrift
Vol/bind54. årgang
Udgave nummer5/6
Sider (fra-til)86-95
Antal sider10
ISSN1903-0002
StatusUdgivet - 2017

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Skoler, fag og institutioner
  • Børn og unge

Citationsformater