Spil har potentiale som motivation for læring

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper/skriftligt oplægFormidling

Abstract

En designbaseret empirisk undersøgelse af almindeligt anvendte gamification elementer.
Gamification har til formål at skabe fornøjelse, samt en følelse af leg, i ikke-spil miljøer.
Grundet en øget brug af gamification på arbejdspladser og i læreprocesser ses området vigtigt at undersøge yderligere.
Projektet søger at belyse, hvordan gamification påvirker motivationen for læring, herunder hvordan almindeligt anvendte spil-elementer og -genrer kan indgå i planlægningen af læringsaktiviteter.
Projektet tager omdrejningspunkt i de studerendes oplevede erfaringer, med den antagelse, at intervention i praksis, kan levere såvel forståelse som forbedring
OriginalsprogDansk
Publikationsdato17 aug. 2016
StatusUdgivet - 17 aug. 2016
BegivenhedMidtvejskonference: Nye veje for professionsuddannelsernes pædagogik - VIA University Collage, Horsens, Danmark
Varighed: 17 aug. 201617 aug. 2016

Konference

KonferenceMidtvejskonference
LokationVIA University Collage
Land/OmrådeDanmark
ByHorsens
Periode17/08/1617/08/16

Emneord

  • læring

Citationsformater