Spil - og sprog om spil - i undervisningen

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidling

Abstract

Der er brætspil, bilspil, skydespil, kortspil og strategispil. Der er eventyrspil, actionspil, tænkespil og platformspil. Spil danner en parallel til vores virkelige verden, de er den legeplads, hvor vi, med terningekast og fysiske figurer eller digitalt og online, får mulighed for at konstruere ting, vi ellers ikke formår, tage
på spændende togter eller blot udradere og ruinere irriterende modstandere. Alt imens vi er dybt underholdt. Men kan spil mere end det? Er de mere end tidsfordriv?
OriginalsprogDansk
TidsskriftViden om Literacy
Vol/bind2018
Udgave nummer24
Sider (fra-til)108-111
Antal sider4
ISSN2245-2761
StatusUdgivet - 6 sep. 2018

Emneord

  • Skoler, fag og institutioner
  • spil i undervisningen
  • sprog og spil

Citationsformater