Spilbaseret læring: PIP Episode 6

Publikation: Ikke-skriftlig produktionPodcast, musik- og lydproduktionFormidling

Abstract

"Det er okay at dø".
Lyt med, når vi taler med Camilla Gyldendahl Jensen (nyslået Ph.D) om spilbaseret læring. Vi har skåret indholdet i 4 dele.
Første del handler om rammerne og baggrunden for spilbaseret læring og og om at spil er en kompleks størrelse. Spørgsmålet er, hvordan man kan hente inspiration til et undervisnings- og læringsdesign, der bruger det bedste fra erfaringer med et spil som World of Warcraft og introducerer de studerende for centrale principper i det spil.
Anden del kaster lys over, hvordan et konkret forløb på bygningskonstruktør-uddannelsen har taget form. Spilprincipper som Quest, Levels, Achievment og Fun Faillure kan fungere som vigtige katalysatorer for de studerendes læring. At dø (at gå i stå, ikke lykkes med opgaven) er en væsentlig forstyrrelse, der ansporer til refleksiv praksislæring (RPL). Camilla gør os også klogere på væsentlige læringsstrategier med afsæt i spilbegreber som Farming (indsamling af viden) og Crafting.
I tredje del handler det om , hvordan de studerende køber ind på den spilbaserede læring. Konkurrenceelementet, quest og levels gør en forskel, men spilprincipperne danner også rammen om en differentieret undervisning, hvor de studerende er i centrum. Og Camilla reflekterer også over, hvordan man kan "pille spillet ud af spillet".
I fjerde del deles gode råd og fif til at komme igang med spilbaseret læringsdesign og hele tankegangen bag.
Yderligere ressourcer kan tilgås her: https://www.ucviden.dk/portal/da/persons/camilla-gyldendahl-jensen(cb232ca6-1b71-4d31-ad3d-801bf940d6af)/publications.html
OriginalsprogDansk
Publikationsdato22 jun. 2019
UdgivelsesstedSpreaker.com
PublikationsmedierOnline
Størrelse25:26
StatusUdgivet - 22 jun. 2019

Citationsformater