Abstract
Det amerikanske samfund har oplevet et dramatisk skifte i sin sociale sammensætning og struktur gennem de seneste årtier, hvori der bl.a. eksisterer en stigende polarisering mellem rige og fattige. De voksende skel og den forstærkede opdeling i samfundet har store samfundsmæssige omkostninger, hvoraf nogle af dem reflekteres i sportsmodellen som en kontrast til den danske sports- og idrætsmodel. Ved at sammenholde den danske sports- og idrætsmodel med den amerikanske er nogle af disse omkostninger ikke til at misforstå!
Den danske sports- og idrætsmodel er rodfæstet i tre grundpiller, som er instrumentale i positioneringen af sport og idræt som en fundamental del af de sociale ansvarlighedsområder i det danske samfund.
Den danske sports- og idrætsmodel er rodfæstet i tre grundpiller, som er instrumentale i positioneringen af sport og idræt som en fundamental del af de sociale ansvarlighedsområder i det danske samfund.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Sportsmanagement : Ledelse og kommercialisering i sportsbranchen |
Udgivelsessted | København |
Forlag | Hans Reitzels Forlag |
Publikationsdato | 10 aug. 2021 |
Kapitel | Case nr. 7 - online |
ISBN (Trykt) | 9788702319231 |
Status | Udgivet - 10 aug. 2021 |
Emneord
- Erhvervsliv, handel og økonomi
- DIF
- Danmarks Idrætsforbund
- Frans Hammer
- Kenneth Cortsen
- den danske idrætsmodel
- frivillighed
- idræt
- idræt for alle
- idræt og kultur
- idrætskultur
- rummelighed
- samfundsøkonomisk gevinst og sport og idræt
- social ansvarlighed
- sport har unik værdi
- sport og impact
- sport og kultur
- sport og samfundsmæssig værdi
- sport og social ansvarlighed
- sportskultur
- sportsmanagement
- tilgængelighed