Sprog i samspil: - en praksisnær guide til sproglig og social læring i dagtilbuddets fællesskaber

Helle Iben Bylander (Oversætter), Trine Kjær Krogh (Oversætter), Janice Greenberg, Elaine Weitzman

    Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerBogFormidling

    Abstract

    Denne håndbog tilbyder en praktisk, forskningsbaseret tilgang til at fremme børns sproglige og sociale læring i deres daglige samspil med andre børn og voksne i vuggestue, dagpleje og børnehave. Bogen bygger på forskning inden for feltet, og her er masser af inspiration at hente i forhold til børn på alle udviklingsstadier - lige fra børn, der befinder sig i den tidlige fase af nonverbal kommunikation, og til børn, der kan udtrykke sig i komplekse sætninger.

    Bogen er bygget op omkring en række samspilsstrategier, der er lette at anvende i praksis. Strategierne er udformet, så den voksne bedst muligt kan hjælpe alle børn til at kommunikere og indgå i samspil, herunder børn med sproglige eller udviklingsmæssige forsinkelser. Sprog i samspil er en kæmpe hjælp til pædagoger, dagplejere, sprogvejledere, inklusionsvejledere, logopæder, sundhedsplejersker, pædagogiske konsulenter, tale-hørekonsulenter og alle andre, der arbejder med børn i førskolealderen, og som er ansvarlige for at tilrettelægge miljøer, hvor børns sproglige og sociale læring styrkes.
    Bidragets oversatte titelSprog i samspil: - en praksisnær guide til sproglig og social læring i dagtilbuddets fællesskaber
    OriginalsprogEngelsk
    UdgivelsesstedFrederikshavn
    ForlagDafolo
    Vol/bind1
    Antal sider392
    ISBN (Trykt)978-87-7160-0148
    StatusUdgivet - 2014

    Emneord

    • pædagogik
    • sprogtilegnelse
    • vejledning
    • læreprocesser

    Citationsformater