Projekter pr. år
Abstract
Oplægget er baseret på det netop afsluttede forsknings- og udviklingsprojekt Sproglig praksis og sprogligt læringsmiljø i vuggestuen. Projektet tager afsæt i en forståelse af sprog som social praksis og bygger på feltarbejde i tre midt- og østjyske vuggestuer. I oplægget belyser vi det kommunikative samspil mellem vuggestuebørn og det pædagogiske personale på tværs af hverdagens strukturerede aktiviteter, rutinesituationer, mellemrum og børnefællesskaber. Vi fokuserer på tre kontekster i vuggestuens hverdag: Sang og samling, samtalen rundt om bordet til eftermiddagsmad og samtalen mellem børn og pædagoger på gulvet. På denne baggrund peger vi på væsentlige opmærksomhedspunkter, når det gælder sprog, kommunikation og deltagelse i vuggestuen.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 15 jan. 2020 |
Status | Udgivet - 15 jan. 2020 |
Begivenhed | Småbørnskonferencen 2020: Sprog og deltagelse - Hotel Nyborg Strand, Nyborg, Danmark Varighed: 15 jan. 2020 → 16 jan. 2020 |
Konference
Konference | Småbørnskonferencen 2020: Sprog og deltagelse |
---|---|
Lokation | Hotel Nyborg Strand |
Land/Område | Danmark |
By | Nyborg |
Periode | 15/01/20 → 16/01/20 |
Emneord
- Børn og unge
- sprogpædagogik
- vuggestue
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Sproglig praksis og sprogligt læringsmiljø i vuggestuen
Daugaard, L. M. (Projektdeltager), Højholt, M. (Projektdeltager) & Kristensen, I. S. (Projektdeltager)
01/01/18 → 31/12/19
Projekter: Projekt › Forskning
Fil