Abstract
Som led i udviklingen af den nye læreruddannelse besluttede LLU, at fire tværgående områder skulle indarbejdes i læreruddannelsens undervisningsfag og i fagområdet ’Lærerens grundfaglighed’. Nærværende rapport er udarbejdet af gruppen for det tværgående emne Sprog og literacy i fagene.
Formålet med arbejdet i den tværgående arbejdsgruppe har været, at sprog og literacy skal indarbejdes i alle fag i læreruddannelsen. De studerende skal have viden om og kunne anvende den mest relevante viden om sprog og literacy i fagene, og de skal have et indgående kendskab til sprog og literacy i praksis i
grundskolen. Endvidere kan den opsamlede viden fra teori og praksis anvendes i efter- og videreuddannelse af lærere og dermed samlet set bidrage til løbende udvikling af sprog og literacy i fagene i folkeskolen.
Formålet med arbejdet i den tværgående arbejdsgruppe har været, at sprog og literacy skal indarbejdes i alle fag i læreruddannelsen. De studerende skal have viden om og kunne anvende den mest relevante viden om sprog og literacy i fagene, og de skal have et indgående kendskab til sprog og literacy i praksis i
grundskolen. Endvidere kan den opsamlede viden fra teori og praksis anvendes i efter- og videreuddannelse af lærere og dermed samlet set bidrage til løbende udvikling af sprog og literacy i fagene i folkeskolen.
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | København |
---|---|
Forlag | Nationalt Videncenter for Læsning |
Antal sider | 28 |
Status | Udgivet - 15 jan. 2014 |
Emneord
- Skoler, fag og institutioner