Sprog og literacy i fagene

Eva Maagerø, Jesper Bremholm, Dorthe Carlsen, Klara Aalbæk Korsgaard

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportFormidling

5 Downloads (Pure)

Abstract

Som led i udviklingen af den nye læreruddannelse besluttede LLU, at fire tværgående områder skulle indarbejdes i læreruddannelsens undervisningsfag og i fagområdet ’Lærerens grundfaglighed’. Nærværende rapport er udarbejdet af gruppen for det tværgående emne Sprog og literacy i fagene.
Formålet med arbejdet i den tværgående arbejdsgruppe har været, at sprog og literacy skal indarbejdes i alle fag i læreruddannelsen. De studerende skal have viden om og kunne anvende den mest relevante viden om sprog og literacy i fagene, og de skal have et indgående kendskab til sprog og literacy i praksis i
grundskolen. Endvidere kan den opsamlede viden fra teori og praksis anvendes i efter- og videreuddannelse af lærere og dermed samlet set bidrage til løbende udvikling af sprog og literacy i fagene i folkeskolen.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagNationalt Videncenter for Læsning
Antal sider28
StatusUdgivet - 2014

Emneord

  • Skoler, fag og institutioner

Citationsformater