Sproglig mangfoldighed og sproglig praksis i danske pædagogiske institutioner

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPaper/skriftligt oplægForskningpeer review

Abstract

I denne forelæsning anlægger jeg et tværsnit på det danske uddannelsessystem i lyset af den sproglige mangfoldighed, der er en del af hverdagen i mange pædagogiske institutioner i dag. Gennem analytiske nedslag i den sproglige hverdagspraksis i forskellige pædagogiske institutioner – i vuggestuer og børnehaver, gennem grundskolen og på vej ind i ungdomsuddannelserne – sætter jeg fokus på, hvordan den sproglige mangfoldighed udfolder sig og håndteres i hverdagen i institutionerne, og jeg diskuterer denne sproglige hverdagspraksis i lyset af aktuelle uddannelsespolitiske initiativer.
OriginalsprogDansk
Publikationsdato27 maj 2019
StatusUdgivet - 27 maj 2019
BegivenhedDen fjortende konference om Nordens sprog som andetsprog - Københavns Universitet, København, Danmark
Varighed: 27 maj 201929 maj 2019
Konferencens nummer: 14
https://nors.ku.dk/kalender/2019/nordand14/

Konference

KonferenceDen fjortende konference om Nordens sprog som andetsprog
Nummer14
LokationKøbenhavns Universitet
LandDanmark
ByKøbenhavn
Periode27/05/1929/05/19
Internetadresse

Citationsformater

Daugaard, L. M. (2019). Sproglig mangfoldighed og sproglig praksis i danske pædagogiske institutioner. Afhandling præsenteret på Den fjortende konference om Nordens sprog som andetsprog, København, Danmark.