Sprogpas: Undervisningsmaterialer til engelskundervisningen i 1. klasse

Hanne Thomsen, Petra Daryai-Hansen, Rikke Villumsen, Saida Ben Si Mohan

    Publikation: AndetUndervisningsmaterialeUndervisning

    Abstract

    Formålet med sprogpasset er at styrke elevernes sproglige opmærksomhed, sproglige anerkendelse og glæde ved sprog.

    Når passet er udfyldt, kan den efterfølgende fælles samtale i klassen via materialets sprogblomst give mulighed for oplevelsen af, at eleverne i deres dagligdag er i kontakt med en stor mangfoldighed af sprog og tilsammen ved noget om og kan noget fra forskellige sprog, som er nyttigt, når man lærer nye og flere sprog. Sprogblomsterne kan hænges op i klassen og være synlige illustrationer af klassens erfaringer med flersprogethed. Sprogpasset – og sprogblomsterne – kan lægges i elevens sprogportfolio eller gemmes i elevernes digitale portfolio.
    OriginalsprogDansk
    Publikationsdato2018
    UdgiverKøbenhavns Universitet
    Antal sider1
    StatusUdgivet - 2018

    Emneord

    • sprogtilegnelse
    • Tidligere sprogstart - Ny begynderdidaktik med fokus på flersprogethed

      Ginman, M., Henriksen, B., Lindschouw, J. J., Holmen, A., Albrechtsen, D., Dimova, S., Löbl, S. K., Daryai-Hansen, P., Borg, S., Gregersen, A. S., Søgaard, K., Bjerre, K., Wulff, L., Revier, R. L., Dissing Møller, L., Dyrendom, K., Meidell Sigsgaard, A., Holst-Pedersen, J. V., Thomsen, H. & Christensen, K.

      01/03/1601/07/18

      Projekter: ProjektUdviklingsprojekt/ Innovation

    Citationsformater