Sprogportrætter i folkeskolen: At arbejde med flersprogede elevers mange sprog, identiteter og sociale relationer

Publikation: AndetIndlæg i netbaserede medier

3962 Downloads (Pure)

Abstract

"Sprog åbner for identitet. Det er ikke nødvendigt for eleverne at kunne det hele” fortalte to lærerstuderende i et interview, da de havde afprøvet et forløb med sprogportrætter i 0.klasse. Denne artikel handler om, hvordan lærere og skolepædagoger i grundskolen kan arbejde med sprogportrætter som en aktivitet, hvor flersprogede elever i klassefællesskabet får mulighed for at reflektere over social anvendelse af de mange sprog, og skabelsen af sociale identiteter både inde i og uden for klassen
OriginalsprogDansk
Publikationsdato30 jun. 2021
UdgivelsesstedOdense M
UdgiverUCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole
Antal sider15
StatusUdgivet - 30 jun. 2021

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning

Citationsformater