Sprogtilegnelsesperspektivet i faget ”Dansk, kultur og kommunikation” efter et år med den nye pædagoguddannelse

Trine Kjær Krogh, Dorte Bleses, Hans Bærent Månsson

    Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportForskning

    Abstract

    En undersøgelse af sprogtilegnelsesperspektivet i faget Dansk, kultur og kommunikation et år efter uddannelsens indførelse peger på, at der kan være grund til øget opmærksomhed på fagets udvikling, hvis forventningerne om et mere ensartet indhold i uddannelsen, der samtidig klæder pædagoger på til at varetage de nye praksiskrav om øget opmærksomhed på børns sproglige
    udvikling og indsats overfor børn med forsinket sprogtilegnelse eller sproglige vanskeligheder, skal indfries.
    OriginalsprogDansk
    ForlagNationalt Videncenter for Læsning
    Antal sider32
    StatusUdgivet - 2008
    NavnWorking paper
    Nummer9

    Emneord

    • Sprogtilegnelsesperspektiv, dansk, kultur og kommunikation, lovgivning, bekendtgørelse, grundbøger til dansk, kultur og kommunikation, kvalitativ beskrivelse af behandling af delafspekter ved børns sprogtilegnelse i grundbøger til faget dansk, kultur og kommunikation,

    Citationsformater