TY - RPRT
T1 - Statusnotat - evaluering og følgeforskning
T2 - Indførelse af den ny fælles prøve i Fysik/kemi, biologi og geografi - prøvens betydning for undervisningens form og indhold
AU - Krogh, Lars Brian
AU - Daugbjerg, Peer
AU - Ormstrup, Inger Charlotte Nautrup
AU - Clausen, Søren Witzel
AU - Nielsen, Sanne Schnell
AU - Goldbech, Ole
PY - 2018/1/15
Y1 - 2018/1/15
N2 - Rapporten opsummerer omfattende kvantitative og kvalitative undersøgelser af, hvorledes det gik med implementationen af den nye fælles prøve i naturfagene fysik/kemi, biologi og geografi ifm eksamen 2017 (første prøveår). Grundlæggende blev prøven gennemført på betryggende vis, men rapporten peger samtidig på en række forhold, som med fordel kan forbedres, både hvad angår den fællesfaglige undervisning og de organisatoriske rammer for denne.
AB - Rapporten opsummerer omfattende kvantitative og kvalitative undersøgelser af, hvorledes det gik med implementationen af den nye fælles prøve i naturfagene fysik/kemi, biologi og geografi ifm eksamen 2017 (første prøveår). Grundlæggende blev prøven gennemført på betryggende vis, men rapporten peger samtidig på en række forhold, som med fordel kan forbedres, både hvad angår den fællesfaglige undervisning og de organisatoriske rammer for denne.
KW - Læring, pædagogik og undervisning
M3 - Rapport
BT - Statusnotat - evaluering og følgeforskning
PB - Rambøll
ER -