Projekter pr. år
Abstract
Artiklen fortæller om, hvordan elever i 8.klasse oplever stedbaseret læsning som en arbejdsform, der i høj grad appellerer til forestillingskraften. Når litteraturundervisningen foregår på udvalgte steder i skolens nærområde, igangsætter det forestillinger dels om tekstens setting og scenarier, og dels om 'hvad der har været her' gennem tiderne.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Liv I Skolen |
Vol/bind | 23 |
Udgave nummer | 3 |
Sider (fra-til) | 76-83 |
Antal sider | 8 |
ISSN | 1398-2613 |
Status | Udgivet - okt. 2021 |
Emneord
- undervisning
Projekter
- 1 Afsluttet
-
NaiS: Noget andet i stedet. ’Stedbaseret læsning’ som litteraturpædagogisk metode i grundskolen.
19/01/19 → 31/07/22
Projekter: Projekt › Forskning