Abstract
At skrive gør noget ved os. Tankerne, billederne, erindringerne bliver til gennem skriften. Når vi skriver ud fra en stedsoplevelse, bliver vi opmærksomme på stedet på en ny måde. Og opmærksomme på os selv på stedet. Stedet iklædes ord og sætninger på baggrund af sanser og tanker. Denne artikel handler om et skriveforløb med en 8. klasse på Glyptoteket. Først beskrives skriveaktiviteten og dens møde med virkeligheden. Herefter bliver eksempler fra elevernes tekster sat under lup og sat i relation til teori om sted, dannelse og kreativitet.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Viden om Literacy |
Udgave nummer | 32 |
Sider (fra-til) | 66-73 |
Antal sider | 8 |
ISSN | 2245-2761 |
Status | Udgivet - 7 okt. 2022 |
Emneord
- Børn og unge
- Læring, pædagogik og undervisning
- Skoler, fag og institutioner
- dannelse
- skrivning
- sted
- Læring, pædagogik og undervisning
- dannelse
- skrivning
- sted
- Børn og unge
- Skoler, fag og institutioner
- dannelse
- skrivning