Abstract
Stedbaseret undervisning handler om at arbejde med læring på bestemte udvalgte steder. Et sted kan give mulighed for, at eleverne kan lære et fag på nye måder. Stedet udvælges i begyndelsen af lærerens didaktiske overvejelser.
Det udvalgte steds potentiale for at arbejde med et særligt fagligt indhold, kan berige undervisningen med ny viden og nye perspektiver på det faglige indhold og dermed også skabe en anderledes og mere værdifuld læring, end den eleverne kan opnå i den traditionelle klasseundervisning. Stedet bliver i den sammenhæng en vigtig faktor i lærerens didaktik
Denne artikel vil gennemgå, hvad stedbaseret undervisning er, og hvilke didaktiske overvejelser, der er nødvendige for at udnytte et steds læringspotentiale.
Det udvalgte steds potentiale for at arbejde med et særligt fagligt indhold, kan berige undervisningen med ny viden og nye perspektiver på det faglige indhold og dermed også skabe en anderledes og mere værdifuld læring, end den eleverne kan opnå i den traditionelle klasseundervisning. Stedet bliver i den sammenhæng en vigtig faktor i lærerens didaktik
Denne artikel vil gennemgå, hvad stedbaseret undervisning er, og hvilke didaktiske overvejelser, der er nødvendige for at udnytte et steds læringspotentiale.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Artikelnummer | 2 |
Tidsskrift | UCN PERSPEKTIV |
Udgave nummer | 3 |
Sider (fra-til) | 14-23 |
Antal sider | 10 |
ISSN | 2446-2977 |
DOI | |
Status | Udgivet - 2018 |
Emneord
- udeskole