Abstract
Gennem de senere år er begrebet ”STEM” og ”Engineering” begyndt at poppe op i naturfagsdidaktikken.
Men hvor kommer begreberne egentlig fra? Hvad er sammenhængen mellem
ST_M og E? og hvad betyder E’et egentlig? Det er nogle af de spørgsmål, som denne artikel
forsøger at afdække. Inspiration er hentet fra artiklen ”Engineering - svaret på naturfagenes
udfordringer?”1
Men hvor kommer begreberne egentlig fra? Hvad er sammenhængen mellem
ST_M og E? og hvad betyder E’et egentlig? Det er nogle af de spørgsmål, som denne artikel
forsøger at afdække. Inspiration er hentet fra artiklen ”Engineering - svaret på naturfagenes
udfordringer?”1
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Fysik-kemi: natur-teknik |
Udgave nummer | 3 |
Sider (fra-til) | 20-23 |
Antal sider | 2 |
ISSN | 0109-8624 |
Status | Udgivet - aug. 2017 |
Emneord
- naturfag
- Didaktik
- Engineering
- STEM