Stilladsering i innovativ undervisning med it

Stinus Lundum Storm Mikkelsen, Finn Holst, Lilian Rohde

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Abstract

Innovativ undervisning er mere kompleks end traditionel, formidlingsorienteret
undervisning. Det kræver grundig planlægning og systematisk stilladsering af elevernes arbejde, hvis det faglige niveau skal holdes, og alle elever skal kunne være med. I dette kapitel diskuterer vi en række eksempler på, hvordan lærerne i
demonstrationsskoleprojekterne arbejdede med it-støttet stilladsering i innovative undervisningsforløb. Samlet set giver kapitlet en række empirisk funderede bud på, hvordan lærerne kan arbejde med at indrette innovative digitale læringsmiljøer, der kan bidrage til stilladsering af elevernes selvstændige arbejde, både hvad angår
håndtering af processer og kvalificering af det faglige indhold.
OriginalsprogDansk
TitelInnovativ undervisning med it i fagene : Forskning i tre demonstrationsskoleforsøg II
RedaktørerJeppe Bundsgaard, Thomas Illum Hansen, Stefan Graf, Charlotte Krogh Skott, Marianne Georgsen
Antal sider17
ForlagAarhus Universitetsforlag
Publikationsdato2018
Sider17-33
Kapitel2
ISBN (Trykt)978-87-7184-152-7
StatusUdgivet - 2018
NavnDidaktiske studier
Nummer4
NavnForskning i tre demonstrationsforsøg
Nummer2

Emneord

  • didaktik
  • Digital teknologi
  • it-didaktik
  • stilladsering
  • innovativ undervisning
  • projektarbejde
  • projektorienteret undervisning
  • undervisningsdifferentiering
  • Læring, pædagogik og undervisning
  • læremidler
  • IT i undervisning
  • undervisningsteknologi
  • vejledning

Citationsformater