Stilladsering i innovativ undervisning med it

Stinus Lundum Storm Mikkelsen, Finn Holst, Lilian Rohde

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapportBidrag til bog/antologiForskningpeer review

    Abstract

    Innovativ undervisning er mere kompleks end traditionel, formidlingsorienteret
    undervisning. Det kræver grundig planlægning og systematisk stilladsering af elevernes arbejde, hvis det faglige niveau skal holdes, og alle elever skal kunne være med. I dette kapitel diskuterer vi en række eksempler på, hvordan lærerne i
    demonstrationsskoleprojekterne arbejdede med it-støttet stilladsering i innovative undervisningsforløb. Samlet set giver kapitlet en række empirisk funderede bud på, hvordan lærerne kan arbejde med at indrette innovative digitale læringsmiljøer, der kan bidrage til stilladsering af elevernes selvstændige arbejde, både hvad angår
    håndtering af processer og kvalificering af det faglige indhold.
    OriginalsprogDansk
    TitelInnovativ undervisning med it i fagene : Forskning i tre demonstrationsskoleforsøg II
    RedaktørerJeppe Bundsgaard, Thomas Illum Hansen, Stefan Graf, Charlotte Krogh Skott, Marianne Georgsen
    Antal sider17
    ForlagAarhus Universitetsforlag
    Publikationsdato2018
    Sider17-33
    Kapitel2
    ISBN (Trykt)978-87-7184-152-7
    StatusUdgivet - 2018
    NavnDidaktiske studier
    Nummer4
    NavnForskning i tre demonstrationsforsøg
    Nummer2

    Emneord

    • Læring, pædagogik og undervisning
    • undervisningsteknologi
    • læremidler
    • innovativ undervisning
    • vejledning
    • didaktik
    • undervisningsdifferentiering

    Citationsformater