Stillelæsning: Hvad viser international forskning?

Lene Storgaard Brok, Simone Lysholt Geer

    Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportFormidling

    2 Downloads (Pure)

    Abstract

    Artiklen handler om, hvad nyere international forskning viser om stillelæsningsprogrammer. Med afsæt i amerikansk og newzealandsk forskning peger artiklen på, at hvis stillelæsning organiseres ud fra bestemte principper, er det muligt at øge elevernes læse-færdigheder, herunder den automatiserede og flydende læsning, ligesom elevernes læselyst og evne til at monitorere egen læsning forstærkes. I artiklen gives otte principper for en succesfuld stillelæsningsordning.
    OriginalsprogDansk
    Antal sider12
    StatusUdgivet - 20 dec. 2018

    Emneord

    • Læring, pædagogik og undervisning
    • Skoler, fag og institutioner
    • Børn og unge
    • Uddannelse, professioner og erhverv

    Citationsformater