Stillelæsning: Hvad viser international forskning?

Lene Storgaard Brok, Simone Lysholt Geer

Publikation: Bog/antologi/rapport/kliniske retningslinjerRapportFormidling

43 Downloads (Pure)

Abstract

Artiklen handler om, hvad nyere international forskning viser om stillelæsningsprogrammer. Med afsæt i amerikansk og newzealandsk forskning peger artiklen på, at hvis stillelæsning organiseres ud fra bestemte principper, er det muligt at øge elevernes læse-færdigheder, herunder den automatiserede og flydende læsning, ligesom elevernes læselyst og evne til at monitorere egen læsning forstærkes. I artiklen gives otte principper for en succesfuld stillelæsningsordning.
OriginalsprogDansk
ForlagNationalt Videncenter for Læsning
Antal sider12
StatusUdgivet - 20 dec. 2018

Emneord

  • Børn og unge
  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Skoler, fag og institutioner
  • Uddannelse, professioner og erhverv

Citationsformater