Stop ikke mens legen er god

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelFormidlingpeer review

139 Downloads (Pure)

Abstract

I vores institutioner er børn underlagt en voldsom
disciplinering af deres kroppe. Ikke mindst i deres måde at lege på, som hurtig bliver for vild. For støjende. For meget. Men hvordan kan vi hjælpe børn med at fortsætte deres vilde og kropslige leg? Og derved undgå en del initiativhæmmende nej-situationer. Artiklen folder dilemmaet ud – og kommer med forslag til, hvordan pædagoger, indenfor den institutionelle ramme, kan hjælpe børnene med at flytte og fortsætte lege, der er ”for vilde”.
OriginalsprogDansk
TidsskriftPædagogisk extrakt
Udgave nummer8
Sider (fra-til)18-20
Antal sider3
ISSN2246-7920
StatusUdgivet - dec. 2015

Emneord

  • Børn og unge
  • bevægelse
  • børnekultur
  • kroppen
  • kroppens fænomenologi
  • leg
  • legekultur
  • Læring, pædagogik og undervisning
  • Skoler, fag og institutioner
  • Sundhed, ernæring og livskvalitet

Citationsformater