Abstract
Elevers overgange mellem almen- og specialpædagogiske undervisningssammenhænge er ikke betydningsløse og dermed pædagogisk uinteressante fænomener. Elever i skolen, der bevæger sig mellem almen- og specialpædagogiske kontekster, befinder sig i en art grænse-land, og denne grænsedeltagelse får potentielt substantielle implikationer for elevernes oplevelse af brud og kontinuitet i overgange mellem undervisningssammenhænge. Nærværende artikel diskuterer, på baggrund af to empiriske studier, disse bevægelser i grænselandet og fremdrager endvidere et praksisrelevant bud på, hvorledes sådanne overgange kan evalueres
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | CEPRA-striben |
Udgave nummer | 23 |
Sider (fra-til) | 14-25 |
Antal sider | 12 |
ISSN | 1903-8143 |
DOI | |
Status | Udgivet - 18 sep. 2018 |
Emneord
- specialundervisning
- Grænsedeltagelse
- Overgange