Strandet i grænselandet: brud og kontinuitet i overgange mellem almen- og specialpædagogiske undervisningssammenhænge

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftsartikelForskningpeer review

Abstract

Elevers overgange mellem almen- og specialpædagogiske undervisningssammenhænge er ikke betydningsløse og dermed pædagogisk uinteressante fænomener. Elever i skolen, der bevæger sig mellem almen- og specialpædagogiske kontekster, befinder sig i en art grænse-land, og denne grænsedeltagelse får potentielt substantielle implikationer for elevernes oplevelse af brud og kontinuitet i overgange mellem undervisningssammenhænge. Nærværende artikel diskuterer, på baggrund af to empiriske studier, disse bevægelser i grænselandet og fremdrager endvidere et praksisrelevant bud på, hvorledes sådanne overgange kan evalueres
OriginalsprogDansk
TidsskriftCEPRA-striben
Udgave nummer23
Sider (fra-til)14-25
Antal sider12
ISSN1903-8143
DOI
StatusUdgivet - 18 sep. 2018

Emneord

  • specialundervisning
  • Grænsedeltagelse
  • Overgange

Citationsformater