Strategic Ambiguity: Papers Please and the Virtues of Silence

Bidragets oversatte titel: Strategisk Tvetydighed: Papers Please og stilhedens dyder

Publikation: AndetIndlæg i netbaserede medier

Abstract

Et princip i spildesignteori er, at konstant feedback fra spilsystemet er afgørende for, at et bestemt design er "godt" (Salen & Zimmerman, 2005). Ud fra et brugervenlighedssynspunkt er jeg enig, men der opstår problemer, når narrativ information formidles med samme stivhed og specificitet som et ammunitionstællingstal. Dette er en af grundene til, at ludonarrativ dissonans forekommer i moderne videospil, hvilket er bredt defineret som det fænomen i videospil, hvor de narrative elementer står i kontrast til de interaktive elementer (Hocking, 2007; Yap, 2014:13). Som følge heraf kan den præsenterede historie blive usammenhængende.
Bidragets oversatte titelStrategisk Tvetydighed: Papers Please og stilhedens dyder
OriginalsprogEngelsk
Publikationsdato6 jul. 2016
Udgivelsesstedfirstpersonscholar.com
UdgiverFirst Person Scholar
StatusUdgivet - 6 jul. 2016
Udgivet eksterntJa

Emneord

  • digitale medier
  • medier og medieteori
  • interaktivt design

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne om 'Strategisk Tvetydighed: Papers Please og stilhedens dyder'. Sammen danner de et unikt fingeraftryk.

Citationsformater