Strategisk læsning med læseteknologi: otte strategier til ordblinde elever i grundskolen

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftAbstraktFormidling

Abstract

Oplæg på NTOAs nationale konference Alle kan læse - Ordblindhed i grundskolen.
Med afsæt i teori og praksiserfaringer har jeg udarbejdet og afprøvet otte strategier, der støtter ordblinde elever i at kunne læse strategisk og effektivt med læseteknologi.
Oplægget er en præsentation af de otte strategier, der tager afsæt i nyere dansk forskning og er udviklet gennem to kvalitative undersøgelser med ordblinde elever i 4. klasse. Jeg vil komme med bud på, hvordan der kan undervises i strategierne gennem en eksplicit og inkluderende tilgang. Strategierne er praksisnære og nemt anvendelige i undervisningen hjemme på skolerne. Oplægget henvender sig til lærere og læsevejledere.
OriginalsprogDansk
Publikationsdato27 aug. 2019
StatusUdgivet - 27 aug. 2019
BegivenhedAlle kan læse - Ordblindhed i grundskolen (NOTA) - VIA, Holstebro
Varighed: 27 aug. 201927 aug. 2019
https://nota.dk/sites/default/files/program_for_grundskole_konference_holstrebro_27.08.2019_0.pdf

Konference

KonferenceAlle kan læse - Ordblindhed i grundskolen (NOTA)
LokationVIA
ByHolstebro
Periode27/08/1927/08/19
Internetadresse

Citationsformater